Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

A SOAN Betéti Társaság (a továbbiakban: „Szolgáltató”) a www.sielj.hu weboldalon (a továbbiakban: a „Honlap”) működtetett webáruház útján az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: „Ekertv.”) szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújt.

Kérjük, olvassa el alaposan Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen rendelése leadásával elfogadja a jelen dokumentumban leírtakat!

Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy az Általános Szerződési Feltételekkel kapcsolatos kérdése van, az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel velünk a kapcsolatot:

 

Az Eladó adatai:

Cégnév: SOAN Bt.
Székhely: 9024 Győr, Tessedik Sámuel utca 2.a.ép.
Postacím: 9024 Győr, Tessedik Sámuel utca 2.a.ép.
Adószám: 22453729-2-08
Bankszámlaszám: 10103379-61726200-01005006
Cégjegyzékszám: 08 06 003094
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság, mint Cégbíróság, jelenleg Győri Törvényszék Cégbírósága
Weboldal cím: sielj.hu
E-mail cím: info@sielj.hu
Telefonszám: +36209435974

Tárhelyszolgáltató adatai:

Shopify International Ltd. (székhely: 2nd Floor, 1-2 Victoria Buildings, Haddington Road, Dublin 4, D04 Xn32)

 

Fogalmak

Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen

Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy

Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül

Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint

- jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás
- kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul

Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése

Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre

Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon

Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság

Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy

Webshop: sielj.hu, melyen a szerződéskötés megvalósul

 

Vonatkozó jogszabályok:

  • évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

ÁSZF hatálya és elfogadása:

A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát az Általános Szerződési Feltételek is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk a Fogyasztót és az Eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Ön rendelése leadásával elfogadja cégünk Általános Szerződési Feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a fenti Vonatkozó jogszabályokra. Szerződés nyelve és formája: A szerződéskötés nyelve a magyar. A szerződés a megrendelés leadásával és a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával, valamint a megrendelés – jelen ÁSZF-ben meghatározott – visszaigazolásával jön létre. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a SOAN Bt. nem iktatja, a szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.



  1. Felhasználói fiók létrehozása

 

A Webáruházban történő vásárlásnak és a Honlap használatának nem feltétele a Honlapon történő regisztráció. Amennyiben a Vevő úgy dönt, hogy a Honlapon regisztrál és felhasználói fiókot hoz létre, úgy a későbbiekben a Webáruházban történő vásárlás során – a fiókba történt bejelentkezést követően
 – nem lesz szükséges újból kitöltenie a számlázási és szállítási adatokat, lehetősége lesz továbbá megtekinteni a korábbi vásárlások részleteit.

A Regisztrációra a Főoldalon található „Fiók” menüpont alatt van lehetőség, ehhez a teljes név, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges. Az adatok megadása után a regisztráció létrejöttéről a Szolgáltató a megadott e-mail címre egy visszaigazoló üzenetet küld. A Vevő a Honlapon történő regisztrációval kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a jelen ÁSZF és a Honlapon közétett Adatvédelmi tájékoztató feltételeit.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az olyan károkért, melyek abból erednek, hogy a Vevő a felhasználói fiók regisztrálásakor helytelen adatokat adott meg, vagy a jelszavát elfelejtette, vagy a jelszó illetéktelen harmadik személy számára – nem a Szolgáltatónak felróható okból – hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató külön, önálló személynek tekint minden egyes regisztrációt.

A korábban rögzített szállítási cím adatok megváltoztatására a bejelentkezés után a „Fiókom” menüpont „Szerkesztés” alpontjára történő kattintást követően van lehetőség, ez a módosítás azonban az aktív rendelések adatait nem érinti. A Szolgáltatót a regisztrált adatok Vevő által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vevő az esetleges regisztrációval kapcsolatos adatváltozásokról a Szolgáltatót köteles értesíteni, hogy azok hatályosak, teljesek és a valósak legyenek.

A Vevő jogosult a regisztrációját bármikor törölni a Szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezése után a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről, a törölt adatok visszaállítására nincs lehetőség. A Vevő fiók-adatainak törlése ugyanakkor nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó információkat és a dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését.

A felhasználói fiók tekintetében a hozzáférési adatok (különösen a jelszó) titokban tartásáért egyedül a Vevő felel. Amennyiben a Vevő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul módosítani jelszavát, a jelszóval történő visszaélés gyanúja esetén pedig köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.

 

  1. Árak

 

Az árak forintban értendők. Áraink bruttó árak, melyek az ÁFÁ-t tartalmazzák. Az árváltozás jogát fenntartjuk.

 

  1. Vásárlás Menete


Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni a „kosárba” gombra kattintva kezdeményezheti az áru megvásárlását. Miután berakta a kosárba a termékeket, folytathatja a vásárlást. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel. A kosár tartalmának az összege mindig megjelenik, miután árut rakott bele.
A kosár tartalma (1. lépés): A "kosár tartalma" ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg - böngészés közben is - nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Ha ki akarunk venni valamit a kosárból, akkor a „kosár” ablakban a „kosár tartalma” gombra kell kattintani. Ekkor a terméklistából a feleslegesnek vélt terméket a „X” (törlés) gombbal lehet eltávolítani. Ezután folytathatjuk a vásárlási lista bővítését, vagy a megrendelés gombra kattintva elkezdhetjük a megvásárlás folyamatát.
A vásárlásnak nem feltétele a Honlapon történő regisztráció. Amennyiben a Vevő a Honlapon regisztráció nélkül kíván vásárolni, a fizetés kezdeményezését követően köteles megadni a megrendelés véglegesítéséhez szükséges adatait. Amennyiben a Honlapon regisztrált Vevő bejelentkezett fiókjába, a megrendelés véglegesítése előtt szintén módosíthatja egyes regisztrált adatait. A szállítási és számlázási adatok megadását követően a megrendelés véglegesítésének feltétele, hogy a Vevő kiválassza az általa preferált fizetési módot.

 

  1. Szállítási, átvételi mód kiválasztása

 

Elvégezzük a megfelelő kijelöléseket, kiválasztjuk a kiszállítás módját
      
- Házhozszállítás - megrendeléstől számított 1-2 munkanap (külső raktáron lévő termékek esetén: 5-7 munkanap)
- 30.000,- Ft-os vásárlás felett a házhozszállítás ingyenes,
- 30.000,- Ft és az alatt 1.990,- Ft
Személyes átvétel – ingyenes, nincs szállítási költség – Győr, Tessedik Sámuel utca 2/A


  1. Fizetési mód kiválasztása

 

Bankkártyás fizetés

Amennyiben a Vevő a fizetési módok kiválasztásakor a „SimplePay” ikonra kattint, a rendelés elküldését követően a Vevő átkerül az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett SimplePay fizetési oldalra. A kártyaadatok megadását követően a tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. A fizetés eredményéről a Vevő e-mail útján is értesítést kap, majd a rendszer visszairányítja a Szolgáltató oldalára.
A SimplePay fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató nem szerez tudomást, mivel az tőle független és védett internetes oldal.
A bankkártyával történő fizetésre Mastercard, Visa, American Express, valamint a kibocsátó bank engedélyének függvényében Maestro és Visa Electron bankkártyákkal van lehetőség.
A SimplePay szolgáltatás általános felhasználási feltételei az alábbi linkre kattintva ismerhetők meg:
https://simplepay.hu/vasarlo-aff/

Utánvétes fizetés

Szállítói partnerünk futárjainál vagy boltunkban utánvétes fizetés esetén a csomag kézbesítésekor készpénzben illetve bankkártyával is fizethet.

  1. Rendelés elküldése


    A Vevő megrendelésének Szolgáltató részére történő elküldése vételi ajánlatnak minősül a megrendelés tárgyát képező termékek tekintetében és a megrendelés
    Szolgáltatóhoz történő megérkezése ajánlati kötöttséget hoz létre a Vevő részéről.

    A Szolgáltató a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton a Vevő felé haladéktalanul – automatikusan generált e-mail útján – visszaigazolja. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vevő által a vásárlás során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a megrendelési azonosítót, a rendelés dátumát, a megrendelt termékekre vonatkozó adatokat. Amennyiben a Vevő hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. Az automatikus visszaigazolás kizárólag arról tájékoztatja a Vevőt, hogy megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett, az automatikus visszaigazolás semmiképpen nem értelmezhető a Szolgáltató részéről a megrendelés (a Vevő vételi ajánlatának) elfogadásaként. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a Vevő megrendelését, amennyiben a Vevő által megrendelt termék nem áll rendelkezésre. Amennyiben a Szolgáltató a Vevő megrendelését nem fogadja el, a felek között nem jön létre szerződés. A megrendelés visszautasításáról a Szolgáltató a Vevőt értesíti és a megrendeléssel összefüggésben esetlegesen már eszközölt kifizetést a Vevő számára haladéktalanul visszatéríti.
    A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a létrejött szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal elálljon.

 

  1. Teljesítési határidő


A teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától számítva 2-5 munkanap. Az ezen határidőtől való eltérést e-mailben jelezzük.
Tekintettel arra, hogy internetes áruházunk és fizikai üzleteink raktárkészlete ugyanaz, előfordulhat együttes eladás okán, hogy a megrendelt terméket nem tudjuk leszállítani. Ezért felelősséget nem vállalunk, de az esetlegesen felmerült problémát igyekszünk a Vásárló megelégedésére orvosolni!

Kellékszavatosság

Ön a SOAN Bt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vevőt a kellékszavatosság keretében az alábbi jogok illetik meg:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a SOAN Bt. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Fogyasztói szerződés esetén ingó dolog (a termék) hibája miatt a Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a termék gyártójával szemben (ebben a tekintetben gyártónak minősül a termék előállítója és a termék forgalmazója).
A Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termék gyártójától. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli, ezen határidő eltelte jogvesztést eredményez. Mentesül a gyártó a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
-a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
-a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI JOGA

Webáruházunk szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el. Ön a szerződéstől a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben foglaltak szerint 14  napon belül indokolás nélkül jogosult elállni. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő:
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;
- áru adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi;
- több áru szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi.
- több tételből vagy darabból álló áru szolgáltatásakor, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
- áru meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első árut.

Tájékoztatjuk, hogy elállási jogát a Szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is jogosult gyakorolni.Amennyiben elállási/felmondási jogával kíván élni, elállási/felmondási szándékát tartalmazó, egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
SOAN Bt.
9024 Győr, Tessedik Sámuel utca 2.a.ép.
info@sielj.hu
telefonszám: +36209435974
Ebből a célból Ön felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. - ITT LETÖLTHETI

Ön határidőben gyakorolja az elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatása kapcsán tájékoztatjuk, ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket Ön viseli. Önt ezen felül egyéb költség nem terheli. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Elállás/felmondás esetén a Terméket Ön köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 ÁRUCSERE

Ha a rendelt termék(ek) nem megfelelőek – például rossz a méret, vagy más terméket kapott, mint amire számított –, lehetősége van cserére. A csere azonban további költségekkel járhat. Amennyiben a hiba a mi figyelmetlenségünkből fakad, a költségek minket terhelnek. Ha viszont a probléma a vásárló figyelmetlenségéből adódik, a plusz költségek őt illetik. Ebben az esetben a cserecsomag kiszállítási díja 1.990 Ft, amelyet ki kell fizetni.

A cserére váró terméket (termékeket) vissza kell csomagolni az eredeti szállítódobozba, és a hivatalos dokumentumokkal (szállítólevél, számla) együtt megfelelően le kell zárni. Az új, helyes terméket elküldjük, és a visszaküldendő csomagot az érkező futárnak kell átadni. Ha a csere költsége a megbeszélés alapján a vásárlót terheli, a másodszori kiszállításkor a szállítási díjat, valamint az esetleges különbözetet, amely a számlán szerepel, a futárnak kell kifizetni.

JÓTÁLLÁS

A jótállás időtartama az eladási ártól függően:
- 10.000,- forintot elérő, de 100.000,- forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év;
- 100.000,- forintot meghaladó, de 250.000,- forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év;
- 250.000,- forint eladási ár felett három év.

 

Ezen határidők elmulasztása jogvesztéssel jár az alábbi kivétellel: a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállás elévülési idejébe a kijavítási időnek az a része nem számít bele, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolog kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
A fogyasztó a jótállásból eredő kijavítás iránti igényét a választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén vagy fióktelepén is érvényesítheti.
A jótállás időtartamának kezdete az alábbiak szerint alakul:
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza);
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás;
- elemi kár, természeti csapás okozta. A fogyasztó a jótállás keretébe tartozó hiba esetén – elsősorban – választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. Amennyiben a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Amennyiben a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a vállalkozásnak arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. Ha a jogszabály szerinti jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozó köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, vállalkozó köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha jogszabály szerinti jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe új alkatrész kerülhet beépítésre. A Ptk. 6:173.§ (2) bekezdése alapján a jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat, ideértve különösen a Ptk. és a 373/2021.(VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az kellékszavatosságra és a termékszavatosságra meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

PANASZKEZELÉS, A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ JOG

A Fogyasztó a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a termékek forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval, az alábbi elérhetőségeken:
telefonon hétköznapokon 10:00 és 18:00 között: +36209435974
postai úton: 9024 Győr, Tessedik Sámuel utca 2.a.ép.
elektronikus úton e-mailben: info@sielj.hu

Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy másolati példányát
telefonon közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb a panaszról szóló érdemi válaszával egyidejűleg megküldi, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti, és amelyet a Szolgáltató köteles a Fogyasztóval közölni.

Írásbeli panasz

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni, továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vevőhöz eljusson. Amennyiben a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles három évig megőrizni. A Szolgáltató a Vevő által előterjesztett kifogásokat a fentebb megadott közvetlen elérhetőségeken fogadja.

További jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
A Vevő fogyasztói jogainak megsértése esetén jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája a  https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek oldalon elérhető.


Békéltető testület

A termék minőségét, biztonságosságát, a termékfelelősségi szabályok alkalmazását, a szolgáltatás minőségét, illetve a szerződés megkötését és teljesítését érintő fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vevő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület feladata, hogy egyezség létrehozását kísérelje meg a felek között a fogyasztói jogvita rendezése céljából, egyezség hiányában pedig döntést hoz az ügyben a fogyasztói jogok gyors, egyszerű, hatékony és költségkímélő érvényesítése érdekében. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a Vevő a vita rendezését a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületi eljárást a fogyasztónak minősülő Vevő a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél és a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testületnél is kezdeményezheti.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület adatai:
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a
Telefonszám: +36 96 520 217
Fax szám: +36 96 520 218
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu

A Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint az ITT felsorolt békéltető testületekhez fordulhat. A Szolgáltató a Békéltető testületi eljárásokban köteles részt venni. Jelen pont értelmében a válasz küldése is együttműködésként értelmezendő. Az online adásvételi szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a jogvitát elektronikusan rendezni tudja online vitarendezési platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. A platform az alábbi linken elérhető: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Az online vitarendezési platform használata érdekében regisztrációra van szükség a fenti linken elérhető felületen, a regisztrációt követően a Fogyasztónak egy kérelmet szükséges hiánytalanul kitöltenie, majd elektronikus úton beküldenie a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. A platform segítségével a Fogyasztók a földrajzi távolságok ellenére egyszerűen érvényesíthetik jogaikat. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi/szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó, határon átnyúló fogyasztói jogvitákban.
Bírósági eljárás
A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtt történő érvényesítésére, polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A HONLAP HASZNÁLATÁNAK FELTÉTELEI

A Vevő/felhasználó az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően jogosult igénybe venni a Honlapon elérhető tartalmakat és szolgáltatásokat. Amennyiben a Honlapon elérhető tartalmakat és szolgáltatásokat a Vevő az ÁSZF rendelkezéseit megsértve vagy visszaélésszerűen használja, úgy a Szolgáltató jogosult a Vevő hozzáférését korlátozni és megtenni a további szükséges jogi lépéseket a Vevő által a Szolgáltatónak okozott kár megtérítéséért.

A Szolgáltató minden elvárható intézkedést megtesz a Vevőre vonatkozó személyes adatok védelme érdekében. Szolgáltató felhívja azonban a Vevők figyelmét arra, hogy az Internet nyílt és nem biztonságos hálózat, annak felhasználói a hálózat biztonságát rajtuk kívül álló okokból teljes mértékben biztosítani nem tudják.
A Honlap megjelenítése és tartalma a Szolgáltató kizárólagos szellemi alkotása, amely a szerzői jogi védelem alatt áll. Minden, a megjelenítést, tartalmat érintő, vagy egyéb más felhasználás a Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélye hiányában jogellenes, különös tekintettel az adatbázisokba történő rögzítésre, sokszorosításra, a reklámcélú felhasználás bármely formájára, valamint harmadik félnek történő továbbításra, akár egészben, részben vagy átdolgozott formában. A Honlapon megjelenő tartalmakat és megjelenítést, vagy annak bármely részletét kizárólag a szellemi alkotásokhoz fűződő jogok jogosultjának az előzetes, kifejezett és írásbeli hozzájárulása esetén lehet felhasználni.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlap ideiglenes letölthetetlenségéből, elérhetetlenségéből vagy más hibáiból, továbbá a Honlapon szereplő elírásokból eredő károkért, és nem felelős semmilyen kárért, amely a Honlaphoz való csatlakozás, illetve a Honlapon történő regisztráció miatt következik be. A Szolgáltató nem vállal továbbá felelősséget a Vevői adatoknak a Vevő magatartása miatt bekövetkező, a Vevő tudtával vagy tudta nélküli illetéktelen használatból eredő károkért.
A Honlap harmadik személyek weboldalaira mutató linkeket, hivatkozásokat tartalmazhat. A Szolgáltatónak harmadik felek weboldalaira nincs ráhatása, következésképpen nem vállal felelősséget azok tartalmáért, pontosságáért és működéséért. A Vevő felelőssége és kötelezettsége, hogy megismerje a meglátogatott más weboldalakon elhelyezett jogi nyilatkozatokat.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a következménykárokért, amelyek a Vevő ÁSZF szerinti kötelezettségeinek megszegéséből adódnak.
Amennyiben a Vevő magatartásából eredően, vagy azzal összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság, bíróság a Szolgáltatóval szemben bármilyen eljárást indít vagy igényt érvényesít, a Vevő köteles megtenni minden, a Szolgáltató által kívánt intézkedést és köteles megtéríteni a Szolgáltatónak minden kárt, vagyoni hátrányt és költséget, amely a Szolgáltatót a Vevő jogellenes magatartása miatt, illetve azzal összefüggésben éri.
A Honlapon megjelenített termékképek csekély mértékben eltérhetnek a valóságtól. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a valóságtól esetlegesen eltérő termékképekért, ugyanakkor törekszik a valóságot tükröző termékképek megjelenítésére.
A Honlap és a Webáruház használata a Vevő részéről feltételezi az Internet lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét valamint elfogadását. A Szolgáltatót nem terheli semminemű felelősség az internetes hálózatban észlelhető olyan működési hibáért, amely megakadályozza vagy korlátozza a Honlap használatát. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vevő államának joga szerint nem megengedett, a jogellenes használatért kizárólag a Vevőt terheli a felelősség.

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A Vevő a megrendelés leadásával elismeri, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF rendelkezéseit teljes terjedelemben megismerte, megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadta.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-et időről-időre módosítsa. Kérjük, minden vásárlás előtt olvassa el és ellenőrizze az ÁSZF rendelkezéseit.
A Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatóját ITT érheti el.
A jelen ÁSZF és az ÁSZF szerint létrejött szerződés a magyar jogszabályok szerint értelmezendő.
A jelen ÁSZF egyes pontjai önmagukban is érvényesek, és amennyiben bármely bíróság vagy hatóság az ÁSZF valamely pontját jogellenesnek vagy érvénytelennek nyilvánítja, az nem érinti az ÁSZF további pontjainak érvényességét és hatályosságát. Amennyiben az ÁSZF szerint létrejött szerződés bármely pontja nem végrehajtható, ez nem érinti a többi pont érvényességét, hatályosságát.
A Felek vállalják, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek a jogvita békés úton történő rendezése érdekében. Amennyiben a jogvita békés úton történő rendezése nem jár eredménnyel, a magyar bíróságok kizárólagos joghatósággal bírnak a jelen szerződésből eredő minden jogvitát illetően.